ЩО ВАМ ТРЕБА ЗНАТИ ДЛЯ УСПІШНОГО ПРОХОДЖЕННЯ СПІВБЕСІДИ ПРИ ПРАЦЕВЛАШТУВАННІ?

Працевлаштування - серйозна річ, і знання про те, як краще вести себе на співбесіді з роботодавцем допоможуть Вам отримати омріяну роботу. Пам’ятайте, при співбесіді роботодавець намагається з’ясувати: «А раптом це дійсно та людина, яка нам потрібна?».

Секрет проходження співбесіди ТАКИЙ:

ПУНКТУАЛЬНІСТЬ + НАЛЕЖНИЙ ВИГЛЯД + ВВІЧЛИВІСТЬ +КОМПЕТЕНТНІСТЬ + ВПЕВНЕНІСТЬ

А тепер зупинимося детальніше. По-перше, до кожної співбесіди необхідно РЕТЕЛЬНО ГОТУВАТИСЯ.

• Намагайтесь озброїтися достатньою кількістю даних про організацію, куди маєте намір влаштуватися.

• Майте при собі не лише РЕЗЮМЕ, але й копії НЕОБХІДНИХ ДОКУМЕНТІВ, у тому числі про освіту.

• Точно з’ясуйте МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ офісу та маршрут, щоб не запізнитись.

• Подбайте про те, щоб мати у запасі достатньо часу — і не нервувати, якщо співбесіда затягуватиметься.

• Якщо ж ви запізнюєтесь, ОБОВ'ЯЗКОВО зателефонуйте та попередьте про це! Якщо у Вас змінились плани і Ви не можете з’явитись на призначений Вам час співбесіди, ОБОВ’ЯЗКОВО зателефонуйте та попередьте про це! Ваша репутація та імідж формується саме з такої відповідальності та пунктуальності.

• В одязі дотримуйтесь ДІЛОВОГО СТИЛЮ. Психологи рекомендують виключити одяг червоного, чорного та зеленого кольорів (особливо яскраві відтінки) Якщо не знаєте, що одягнути - одягайтеся в тому ж стилі, що й люди, з якими Ви повинні зустрічатися. Слідкуйте, щоб Ваше волосся було чистим і, що важливо для медичних сестер, - охайні та доглянуті нігті.

• Підготуйте перелік своїх питань до роботодавця щодо змісту та умов роботи.

НА СПІВБЕСІДІ варто ДОТРИМУВАТИСЯ таких правил:

Приходьте вчасно. Заздалегідь детально з'ясуйте, як дістатися до офісу та потрапити в нього, щоб не запізнитись на Вашу першу зустріч з роботодавцем2. У день співбесіди розрахуйте свій час так, щоб з'явитись в офісі на 10-15 хвили раніше до початку.

Сидіть правильно. Сидіти слід, повернувши до інтерв’юера не лише обличчям, але й цілим корпусом. Якщо для цього потрібно пересунути стілець - не соромтесь. Ноги не підтягуйте, не тримайте їх також схрещеними під стільцем.

Тримайте зоровий контакт. Слухаючи питання, уважно дивіться на інтерв’юера. Так ви краще зрозумієте суть запитання. Відповідаючи, також намагайтеся не дивитись вниз, убік чи в стелю.

Вислуховуйте питання до кінця. Намагайтеся продемонструвати увагу й зацікавленість, не перебивайте. Починайте відповідати лише якщо впевнені в тому, що зрозуміли запитання.

Не говоріть довго. 2-3 хвилини - це гранична тривалість відповіді. Якщо питання складне, наведіть лише найбільш важливу, ключову інформацію. І зазначте, що готові деталізувати, якщо у цьому є потреба.

Не відхиляйтесь від суті. Навіть якщо питання таке, що ваша відповідь на нього виходить дуже вже короткою, не бентежтесь, не починає розповідати про сторонні речі.

Вчіться тримати паузу. Якщо ви вважаєте, що відповіли на запитання, то найкраще замовчати і тримати паузу, не нервуючи при цьому.

Не говоріть дуже тихо чи надто голосно. Занадто тихий голос може створити враження, що ви - не досить впевнена в собі людина. Якщо ж тримати зоровий контакт, потрібна сила голосу зазвичай визначається ніби сама собою.

Створіть настрій впевненої в собі людини. Це можна зробити наступним чином: згадайте про щось хороше і тримайте його в пам’яті під час розмови з роботодавцем.

Продемонструйте бажання займатися медичною практикою та підкресліть значимість для Вас саме цієї професії та саме цієї посади.

• при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я та посаду тієї людини, на співбесіду до кого ви йдете;

• зачекайте на запрошення сісти;

• за традицією, першим вітається чоловік с жінкою, більш молодший за віком зі старшим, той, що проходить, з тим що стоїть на місті;

• Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;

• якщо Вам не зрозуміле питання, правильним буде уточнити його;

• відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;

• покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;

• не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;

• будьте об’єктивні та правдиві, але не занадто відверті;

• активні дієслова такі як «я вмію», «я володію» допоможуть вам у ваших починаннях. Щоб справити враження впевненого в собі фахівця, не вживайте такі форми словосполучень, як «всього лише», «трохи», «як би», «напевно». Ці слова не придатні в використанні при влаштуванні на роботу, так як говорять про невпевненість людини. Дещо погіршать враження про вас і такі фрази типу «я маю мало досвіду», «я не оратор» і «я людина нова». Мінуси повинні бути подані вами як плюси. Наприклад, невеликий досвід роботи говорить про те, що є зацікавленість у накопиченні досвіду;

• стикнувшись із необхідністю надати негативну інформацію про себе, не заперечуйте неприємні моменти, якщо вони відповідають стану речей, але обов’язково намагайтеся збалансувати їх позитивною інформацією про себе;

• якщо вам запропонують можливість поставити запитання, обов’язково скористайтесь нею, проте не захоплюйтеся (двох-трьох питань цілком досить);

• ставлячи запитання, насамперед, цікавтесь змістом роботи і умовами її успішного виконання;

• обов’язково уточніть, як саме ви зможете дізнатися про результати співбесіди та протягом якого часу Ви можете очікувати на відповідь. Постарайтеся домовитись про те, щоб зателефонувати самому;

• посміхніться та подякуйте роботодавцю за розмову. У будь-якому випадку ви повинні залишити про себе хороше враження.

Питання про заробітну плату є одним із важливих як для вас, так і для роботодавця. Перед тим, як його поставити, проведіть маркетинг даних вакансій та з’ясуйте реальну заробітню плату. Не погоджуйтесь на менше, але й не претендуйте на нереально високу. Психологи помітили, - якщо роботодавець зацікавлений у кандидаті, то він перший порушить це питання. Якщо оплата невисока, задайте питання «Які ви зможете запропонувати компенсації?». Зазвичай роботодавець називає певну суму із заробітної плати та витримує невелику паузу. У цьому варіанті, хто перший почав продовження розмови, той і залишився в програші. Трапляється, що питання про заробіток не порушується, - в цьому випадку задайте його першим. З точки зору психології звучати воно повинно таким чином: «Яка зарплата виплачується фірмою для даної вакансії?» або «Який розмір зарплати даної вакансії?».

Якщо до Вас застосували стрес-інтерв’ю, то у перекладі це означає:

Вам кажуть

Це означає

Не думаю, що Ви нам підходите.

Доведіть, що Ви нам підходите.

В … закладі менш вимогливі. Спробуйте звернутися туди.

І наскільки ж сильно Ви хочете працювати саме у нас.

У Вас бездоганне резюме. Чому ж Ви досі без роботи?

Ви мені подобаєтеся. Зробіть так, щоб я оцінив Вас.

Мені не подобається …

Продемонструйте, як Ви реагуєте на критику.

А якщо я попрошу Вас зварити каву?

Як Ви будете себе вести з нахабним керівником чи клієнтом? 

Вам важко зі мною спілкуватися?

Ви вмієте тактовно казати правду у вічі?

Декілька “НЕ” на співбесіді

1. Ні в якому разі не потрібно під час співбесіди відповідати на дзвінки мобільного - взагалі виключіть звук і забудьте про його існування.

2. Не мовчіть. Співбесіда - це не монолог, а розмова і двосторонній обмін інформацією. Ви ПОВИННІ ЦІКАВИТИСЯ УМОВАМИ ПРАЦІ.

3. Не будьте надто вдячними або нахабними – одного «дякую» буде цілком достатньо.

ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ! Будь-який результат - це досвід та ще один крок до мети. В середньому для успішного пошуку роботи проходять від 10 до 20 співбесід. То ж ти, і тільки ти керуєш подіями. Якщо ти впевнений в собі, то перешкода стає для тебе викликом, а виклик спонукає де звершень. І невпевненість відступить, тому що ти, замість того, щоб непокоїтися, як тобі жити, зануришся в самий вир життя.

Рекомендації щодо організації самостійного пошуку роботи випускниками вищих навчальних закладів розроблено психологом коледжу І.А. Дідук відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України № 1726-р від 27.08.2010 року «Про підвищення рівня працевлаштування випускників вищих навчальних закладів».

За матеріалами: superwoman.com.ua, job.tntu.edu .